Makelaar 2.0 anno 2018
Internet een zegen voor de makelaar
De crisis heeft een zuiverende werking gehad op de makelaarsbranche. Diegenen die willen overleven zullen zich aan moeten passen aan de nieuwe wereld. Gebruik van internet en met name social media is vandaag de dag een must om succesvol te zijn. Het makelen krijgt weer zijn oude waarde terug. Met een goede en brede marketing worden de juiste doelgroepen bereikt en kan men verkopende en kopende partijen snel samenbrengen. Zo kan men snel en efficiënt de gewenste transacties bewerkstelligen.
Partijen samenbrengen was altijd de hoofdtaak van de makelaar, maar met de technieken van vandaag kan men het proces versnellen en nog effectiever werken. De zoeker stelt hoge eisen en wil snel een selectie maken. Het begint dus bij een goede realistische presentatie. Een goed beeldverslag van het object met eventueel een video en zelfs een 3-D presentatie kan hierbij de eerste aandacht trekken. De eerste klap is een daalder waard, maar in makelaarsland is de eerste indruk een daalder waard. De tijd van een zelf fotograferende makelaar, deze op internet plaatsen en dan afwachten is voorbij. De cliënt van vandaag verwacht van een moderne makelaar dat hij of zij proactief zijn. Nieuwe objecten snel onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep, een actueel zoekersbestand onderhouden en snel schakelen.
De heden ten daagse ICT-oplossingen zijn in de makelaarswereld niet meer weg te denken. Door deze op de juiste wijze in te zetten kan dit efficiënt en succesvol zijn voor alle betrokken partijen.
Op May 8, 2018